Rosenthal - ponad 130 lat pasji do porcelany
artykuł promocyjny
Historia manufaktury Rosenthal zaczyna się dość intrygująco: od popielnicy, którą Philip Rosenthal zaprojektował jako koneser wybornych cygar. Ośmielony sukcesem, skupił się na produkcji serwisów. Manufaktura założona przez Rosenthala ponad 130 lat temu w bawarskim Selb jest dziś jedną z najbardziej charakterystycznych marek związanych z kulturą stołu, cieszącą się uznaniem i renomą w branży porcelany.
Najlepiej rozpoznawalny serwis z linii Rosenthal Classic i swego rodzaju wizytówka marki to zaprojektowany w 1916 roku zestaw „Biała Maria”. Jego lekko zgeometryzowana forma podkreślona delikatnym reliefem już od prawie 100 lat cieszy się ogromną popularnością wśród wielbicieli porcelany. Co więcej, serwis jest najbardziej rozbudowanym w ofercie Rosenthal, w skład którego wchodzi ponad 120 elementów. Łącząc tradycję z nowoczesnym podejściem do kultury stołu, współczesna „Biała Maria” daje możliwość kompletowania serwisów herbacianych, kawowych oraz obiadowych i poszerzania ich o elementy mniej tradycyjne, jak np. talerz do pizzy czy kubek (najbardziej tradycyjnym sposobem podawania herbaty czy kawy jest przecież filiżanka).
Ewolucja serwisu „Biała Maria” doskonale odzwierciedla charakter manufaktury, która dynamicznie podąża za zmianami zachodzącymi w sposobie podawania potraw, a co więcej - często wytycza również kierunek tych zmian. Rosenthal zawdzięcza ten innowacyjny charakter działalności Phillipa Rosenthala Juniora - syna założyciela manufaktury. W latach 60. XX wieku właśnie z jego inicjatywy powstał dział Rosenthal Studio-Line, skoncentrowany na nowoczesnym podejściu do porcelany.
Do tej pory współpracę z Rosenthal Studio-Line podjęło blisko 200 autorów o światowej sławie. Wśród nich wymienić należy m.in. projektantów takich jak Walter Gropius, Timo Sarpaneva czy Jasper Morrison, artystów z Salvadorem Dalí i Andy Warhol’em na czele czy jedną z najbardziej znanych współczesnych designerek - Hiszpankę Patricię Urquiolę.
Lata 90. XX wieku to moment, w którym nawiązano współpracę z Giannim Versace - „królem mody włoskiej”. Jej efektem są kolekcje porcelany, szkła i sztućców o bogatej dekoracji, odwołującej się do świata antycznego. Grecki meander i głowa meduzy to charakterystyczne motywy zdobiące kolekcje „Rosenthal meets Versace”. Wyrafinowana elegancja i niepowtarzalny wyraz każdego z przedmiotów sygnowanych znakiem greckiej meduzy sprawiają, że kolekcja cieszy się dużym uznaniem koneserów.
Nieustanne poszukiwanie nowych form i dekoracji oraz łączność z najnowszymi trendami ze świata designu, sprawiają, że produkty Rosenthal to współczesne dzieła sztuki użytkowej. Fenomen tej marki to bez wątpienia wysoka jakość, szacunek dla tradycji i ciągła potrzeba nowych eksperymentów. To właśnie dzięki temu Rosenthal od lat gości na stołach urządzonych w najróżniejszym stylu.
Żródło: Rosenthal Polska
- Funkcjonalne i estetyczne kuchenki mikrofalowe Finlux
- Konglomeraty TechniStone inspirowane marmurem
- Szuflada Hettich AvanTech You
- Jazda próbna kuchni
- Panele winylowe Rocko
- Farba do malowania płytek
- Stara cegła - urok i prostota
- Kolory mebli kuchennych
-
Box Center - więcej niż zlewozmywak
-
Robot planetarny Adler
-
Mozaika w artystycznym wydaniu
-
Innowacyjne akcesoria aluminiowe
- Intuicyjne zmywarki Electrolux
- Panele podłogowe wodoodporne
- Naczynia z nieprzywieralną powłoką
- Płyta gaz pod szkłem Optimex
- Naturalne piękno drewna
- Baterie Schock -komfort użytkowania
-
Pojemniki Rejs - segregacja odpadów
- Porcelanowe zestawy
- Wyciągi meblowe Peka
akcesoria kuchenne
Wiosenne spotkania
|
|
akcesoria kuchenne
Jaki chlebak wybrać? |
|
akcesoria kuchenne
Tekstylia kuchnnne, które warto mieć |
|
akcesoria kuchenne
Garnki, które ułatwią codzienne gotowanie |
|
akcesoria kuchenne
Organizujemy domowe przyjęcie |
|